Markedsføring på Facebook for bloggere og influencereMarkedsføring på Facebook for bloggere og influencere


markedsføring på facebook

Markedsføring på Facebook er sådan set relevant for alle med en virksomhed. Det kan godt betale sig at lægge nogle penge der, for at promovere din forretning og det den tilbyder. I dagens indlæg skal det dog handle specifikt om at markedsføre sit brand som blogger og influencer.

Derfor bør du benytte markedsføring på Facebook

Selvom nyere sociale medie platforme som Instagram og Tiktok har vundet stort indpas, specielt hos den yngre målgruppe, så er Facebook altså stadig et kæmpe medie. Specielt i Danmark. Danmark er et af de lande hvor flest indbyggere er på Facebook. Det er immervæk meget sigende. Det er også her at rigtig mange over 50 år befinder sig. Fordi netop dette sociale medie rammer så bredt i Danmark, så er det værd at kaste nogle penge efter markedsføring på Facebook. Blogger- og influencer branchen er også bkevet kæmpe stor de senere år.

Fænomenet er stadig forholdsvis nyt, hvorfor mange også stadig er ret uvidende om erhvervet. Der kan stadig være et stigma omkring det, fordi mange ser denne branche som en hobby fremfor et reelt job. Det siger blot lidt om hvor stærkt denne branche rent faktisk har udviklet sig. For ja, alt det med at drive en blog startede som en hobby for mange for 10-12 år siden. Med tiden begyndte de bloggere med mange læsere at kunne tjene penge på nogle af deres indlæg, og det har altså udviklet sig vidt siden da, specielt med flere sociale mediers indtræden.

Sådan markedsfører du dig dig som influencer

Som influencer på de sociale medier, kender du nok allerede til det med at markedsføre dig selv på den ene eller den anden måde. Er du ikke tilknyttet et agentur som står for hele markedsførings delen, så skal du selv finde ud af hvor du lægger dine markedsføring kroner henne.

Det er nemlig ikke ligegyldigt hvor du spenderer de kroner. Hvis du sidder som selvstændig blogger eller influencer, så kan det være en fordel at kontakte et bureau som sidder med webrelaterede opgaver, som for eksempel markedsføring på facebook og andre medier. De kan nemlig guide og vejlede dig til hvordan du bør brige dine penge rent markedsførings mæssigt.

Du kan komme langt med dine egne billeder på en billig, ja nærmest gratis måde, men hvis du betaler for noget markedsføring på Facebook, kan du bestemme mere i forhold til målgruppe, geografi, demografi, hvor langt du vil nå ud osv.