Optimér net promoter score i din virksomhedOptimér net promoter score i din virksomhed


net promoter score

Hvordan ser din virksomheds net promoter score ud? Har I overhovedet en? I indlægget her kommer vi til at tale meget mere om emnet og hvorfor det har stor betydning for netop din forretning.

Hvilken betydning har en net promoter score?

Måske kender du termen, måske gør du ikke. En net promoter score er netop en form for score som viser dine kunders loyalitet. Man kan sige at det er en score over dem som promoverer dit brand. Helt basalt så handler det om at skabe loyale kunder og sørge for at beholde disse kunder. Tilfredse kunder er en god ting, men det er ikke nødvendigvis disser kunder som kommer igen og igen, eller som taler om dit brand til alle sine venner og bekendte.

Det gør loyale kunder til gengæld, og derfor er det vigtigt at finde ud af hvordan du kan få og bevare et godt forhold til netop dette segment. På den måde optimerer du nemlig din forretnings net promoter score. Måske har I allerede et customer management system i jeres virksomhed. Det er nemlig et særdeles godt værktøj til at holde styr på de personer som handler hos jer. Hvorfor, kommer vi nærmere ind på nedenfor.

Hvordan får jeg loyale kunder?

Lad os komme tilbage til CMS systemet. Nogle går så lavpraktisk at bruge Excel regneark til at registrere info omkring deres kunder, og det kan et godt stykke hen ad vejen fungere rigtig fint hvis I har en ferm Excel ekspert til at stå for jeres kunde system heri. Dog er det også værd at overveje et af de systemer man kan købe. Det er et bekosteligt værktøj, men disse systemer kan rigtig, rigtig meget når det kommer til at holde styr på sådan noget som net promoter score. Det er nemlig i CMS systemerne du kan dele dine kunder op i forskellige grupper, feks.

Alt efter hvor ofte de handler hos jer eller hvor mange penge de lægger i jeres virksomhed. Selvfølgelig skal der ydes god service til alle, men det kan godt betale sig at kræse lidt ekstra om de kunder som aktivt er loyale over for dit brand. Det kan være i form af skræddersyede tilbud og events til dem, ekstra ydelser som styling, eller en gave på deres fødselsdage etc. Hovedsagen er at dine aktiviteter hænger sammen med dit brand. Det kan du evt. få et professionelt firma til at hjælpe dig med. Find et som specialiserer sig i opgaver som mystery shopping og net promoter score.